Korona – Våre tiltak


Enkelte av våre lokale BA Servicesentre er lokalisert i kommuner berørt av det muterte korona-viruset. Vi tar vi vårt samfunnsansvar svært alvorlig og gjennomfører løpende en rekke tiltak for å begrense smittespredning og samtidig holde et godt varelager for å sikre kundenes leveranser.


8. februar 2021 kl. 07:15


Bestilling og leveranse

Berggård Amundsen er leverandør av materiell til kritisk infrastruktur og dermed en del av beredskapen i Norge som er pålagt å opprettholde drift. Vi er svært opptatt av å kunne levere varene som våre kunder trenger, og vil bistå så langt vi kan for forhåpentligvis å bidra til å gjøre krevende tider i alle fall litt bedre. 

Vi jobber tett med våre leverandører og transportører for å sikre kundenes leveranser. Ved avvik vil kunder motta informasjon om de eventuelle endringene.


Trygg handel på BA Servicesenter

Alle BA Servicesentre holder åpent og følger normal åpningstid. Vi forholder oss til de til enhver tid gjeldende bestemmelser og anbefalinger både på nasjonalt og lokalt nivå, og det gjennomføres en rekke tiltak som for eksempel forsterket renhold og tilrettelegging for fysisk distansering for å begrense risikoen for smitte.

Dersom du ikke ønsker å besøke våre BA Servicesentre i denne spesielle tiden, kan vi tilby ulike leveringsalternativer i nettbutikken. Ta også gjerne kontakt med ditt lokale BA Servicesenter for å finne løsninger.

Bruk av munnbind

Vi oppfordrer våre kunder til å bruke munnbind på alle BA Servicesentre. På en del BA Servicesentre, primært i områder berørt av utbrudd, er det påbud om bruk av munnbind.


På BA Servicesenter Follo, Oslo, Moss, Asker,
Romerike og Fredrikstad samt sentrallageret
er det påbud om bruk av munnbind.

Vi oppfordrer alle våre kunder også på øvrige
BA Servicesentre om å bruke munnbind.


Håndspritdispensere, engangshansker og munnbind er tilgjengelig for kunder, og vi oppfordrer alle besøkende til å følge Folkehelseinstituttets anbefalinger knyttet til:

  • God håndhygiene
  • Begrensning av berøring
  • Avstand til andre
  • Bruk av munnbind i områder som har påbud om dette, og ellers i landet dersom avstandsbestemmelser ikke kan overholdes
  • Overholdelse av eventuell karantene

Døgnåpne og selvbetjente BA Servicesentre

Stadig flere av våre BA Servicesentre tilbyr også døgnåpen, selvbetjent handel. Da er det mulig å handle til tider når det ikke er andre tilstede og redusere smitterisikoen ytterligere. Les mer om døgnåpne BA Servicesenter her og ta kontakt med ditt lokale BA Servicesenter for mer informasjon.

Vi minner samtidig om at nettbutikken alltid er åpen, og at det finnes ulike muligheter for levering av ordre. Ta kontakt med ditt lokale BA Servicesenter for å finne gode løsninger.


Sentrallageret er stengt for hentekunder, men bestilte varer leveres ut ved døren

Varer fra sentrallager bestilles og leveres som normalt, men som følge av de innskjerpede tiltakene i Nordre Follo kan vi ikke slippe kunder inn for å hente varer på sentrallageret. Varene leveres i stedet ut ved døren. Det er satt opp sperrebånd.

Det er altså fremdeles mulig å bestille varer og hente på sentrallageret etter 25 minutter, men ikke å gå inn til hentehyllen selv. Vi hjelper deg ved døren.


Mulige fremtidige endringer på leveranser og priser

Korona-pandemien påvirker de fleste bransjer, og markedet preges i varierende grad av usikkerhet. Det kan ha effekter både for våre leverandører og transportører. Viktige varsler om mulige fremtidige endringer knyttet til leveranser og priser publiseres under Produkter > Prisjusteringer. Ved betydelige endringer sendes informasjonen også ut til kunder pr e-post.

Leveranser

For oss er det avgjørende å være i stand til å levere de varer som våre kunder trenger, også i perioder med omfattende utfordringer. Vi har tett kontakt med våre viktigste leverandører for å sikre vareleveransene inn til lageret vårt. For de viktigste produktene holder vi et styrket lager, så langt det lar seg gjøre. 

Vi benytter flere ulike transportører, og gjør det vi kan for å få transporten av leveransene til å gå slik den skal selv om det skulle oppstå utfordringer for enkelte.  

Priser

Pandemien påvirker både tilgang til produkter og kroneverdien på ulike måter. Vi jobber tett med våre leverandører for å gjøre situasjonen så forutsigbar som mulig og gjør det vi kan for å holde våre priser til kundene. Gjennomgående kan vi imidlertid ikke garantere prisene for mer enn én måned av gangen.

Når det gjelder prosjekter kan prisene fremover bli omregnet til gjeldene dags kurs ved bestilling. Generelt oppfordres kunder til å ta kontakt med sitt lokale BA Servicesenter ved nye prosjektbestillinger, slik at vi sammen kan finne best mulig løsning. 


Smitteverntiltak i forbindelse med kundebesøk

Så langt det er mulig innenfor myndighetenes anbefalinger gjennomfører våre selgere kundebesøk. For å begrense smittefaren for disse møtene har vi utarbeidet retningslinjer til hjelp for både kundene som skal motta besøk og våre selgere.

Retningslinjene styres av de til enhver tid gjeldede bestemmelser og anbefalinger fra myndighetene når det gjelder håndhygiene, antall, avstand og eventuell risiko for smitte. Våre selgere avklarer retningslinjene med kunde i forkant av møtene.


Elektroniske pakksedler

I denne tiden er vi ekstra glade for at vi allerede våren 2019 av miljøhensyn innførte elektroniske pakksedler. Sammen med øvrige tiltak for smittebegrensning bidrar også dette godt i vår og våre transportørers håndtering av leveransene.

Les mer om elektroniske pakksedler »


BA-skolen

I tråd med myndighetenes anbefalinger og bestemmelser for å begrense spredningen av koronaviruset, er BA-skolens klasseromskurs intill videre avlyst eller gjort om til digitale kurs.

Ny og digital BA-skole
BA-skolen er oppdatert med nye digitale verktøy som gir våre kunder kompetanse og kurs på ny, brukervennlig og morsom måte.


Løpende oppfølging

Berggård Amundsen har en beredskapsgruppe som løpende vurderer situasjonen og følger opp eventuelle endringer i myndighetenes anbefalinger og bestemmelser.


Kontakt oss

Har du spørsmål om bestillinger, leveranser, åpningstider og annet kan du ta kontakt med ditt lokale BA Servicesenter.

I tillegg er alle funksjoner på vårt hovedkontoret er tilgjengelig for våre kunder, leverandører og samarbeidspartnere som normalt.